A szétnyílt hasizom- Rectus diastasis kisokos 1. és 2. rész

400 170 anyatest projekt

1. Tudsz ártani a hasadnak szülés után?

Sajnos, tudsz.

Sok olyan esetet látok, amikor valaki – a kora, jó adottságai, sportháttere miatt – viszonylag hamar jó állapotba kerül a szülés után – mondjuk két- három hónap, és alig van hasa, jó a kondíciója.

Viszont! A látszatra lapos hasfal sajnos MINDEN esetben meg van nyúlva és meg van gyengülve. A megnyúlás az izmokat és a fasciát, a kötőszövetes rétegeket is érinti. Ezt hormonális hatások még felerősítik, szülés után tehát minden esetben érdemes „alapozással” kezdeni – azaz bentről kifelé, a mély hasizom (haránthasizom) irányából elkezdeni az erősítést.

Fontos tudni, hogy ha egyáltalán nem sportolsz, maga a mindennapi élet is „igényli” a hasizmodat: az emelés, hajlás, szatyorvivés stb… a hasizmaink nem véletlenül vannak ott, fontos szerepük van a hétköznapi életben is! Szóval, még ha nem is sportolsz, akkor is kell velük kicsit foglalkozni.

Szintén érdemes megtanulni, hogy milyen mozdulatokat érdemes kerülni a kezdeti időszakban (Pl. hasprés, hasfal nyújtása, csavarása), mert ezzel is tudsz ártani magadnak, akaratlanul, hiszen ezek egy átlagos edzésben gyakran használt gyakorlatok.

2. Mi a helyzet akkor, ha köldöksérvem van?

A szétnyílt hasizom és a hasfali/köldöksérv  gyakran kéz a kézben járnak. Ha gyanús „puklit” tapasztalsz a hasfaladon, ami köhögésre, tüsszentésre kidudorodik, érdemes ellenőriztetni orvossal a helyzetet- legcélszerűbb hasi sebészhez fordulni, mert az esetleges műtétről ő dönt. Ha epernél nagyobb a dudor, egyszer mindenképp lássa orvos is.

Általában mozogni ugyanúgy lehet vele, viszont célszerű a hasprést kerülni, illetve kifejezetten előnyös a hasfalat  megerősíteni, tónusba hozni, különös tekintettek a haránthasizom (transversus) megerősítésére. Ilyenkor a dudor gyakran kisebb lesz, mert a tónusba került has szűkebbre zárja a sérvkaput.

Általánosságban fontos tudni, hogy a kidudorodás egy JEL arra, hogy mindenképp foglalkozz a hasfalad megerősítésével. És mivel tudod erősíteni? Fokozatosan nehezedő, a mélyebben fekvő hasizmok irányából induló szakszerű regenerációval, ami több lépésben, napi gyakorlással szépen felépíti a hasfal stabilitását ÉS megtanítja a mozdulatok precíz, helyes végzését, a légzéssel összehangolva.

 

💥 

Gyere el a hasfalregeneráló workshopra, itt mindent megtudhatsz és személyreszabott gyakorlatokat is kaphatsz:

 
💥💥

 Nem budapesti vagy? Próbáld ki az otthoni használatra tervezett videósorozatunkat.

 
💥💥💥
 Egyéni konzultációhoz időpont egyeztetés: