Otthoni torna – 6 tipp, hogy milyen eszközöket vegyél?

818 546 anyatest projekt

OTTHONI TORNA-MIT SZEREZZ BE?

Ha sokat tornázol otthon, kiegészítésként vagy leginkább csak ott, akkor mutatok néhány ötletet, mit érdemes beszerezni.

Alapvetően szerintem nem kell sok dolog, a sport nem a vásárlásról szól, a ruhákra most ezért nem is fogok kitérni 🙂
  1. Ha bármi ugrálósat csinálsz, nem árt egy jó cipő, illetve egy sportmelltartó. Olyat válassz, amit teremedzéshez, crossfithez/aerobic jellegű mozgáshoz ajánlanak. Más jellegű mozgásokhoz még a cipő sem muszáj.
  2. Alap egy jó matrac, amire rá tudsz feküdni- nem érdemes olcsót választani! Nem az ár miatt, hanem mert ebben az esetben a tartósság a legfontosabb szempont!Nézd meg, hogy a keményebb/puhább típust szereted-e, és azt is ellenőrizd, hogy nem csúszik-e túlzottan a padlón, vagy nem csúszik-e a cipőd rajta. Emellé jöhetnek a sportszerek- lássuk, mi az, ami olcsó és sokoldalú egyszerre.
  3. Nagyon praktikusak a rugalmas ellenállások (pl theraband szalag)- legsokoldalúbb a sima, szalag alakú, ezt össze is kötheted, félbehajthatod, így lesz belőle erősebb szalag, vagy körkörös hurok. Kreatívan használva a súlyzót is tudja helyettesíteni.
  4. Jól jöhet egy nagy fitball, de arra készülni kell, hogy helyet foglal a tárolása, cserébe székként is tudod használni. Szintén hasznos egy kisebb labda, nyújtásokhoz, pilateshez.
  5. Súlyzók: amíg nem sportolsz komolyabban, simán helyettesítheted vízzel töltött pet-palackokkal. (Egy liter víz= egy kg). Utána olyan súlyt vegyél, amit tényleg használsz is- aztán ahogy erősödsz, persze nehezebb is kell majd.
  6. Sokoldalúsága miatt ajánlom a TRX-et- még egy ajtókeretre is rögzíthető, de a gyakorlatokat edzőtől érdemes megtanulni.

+1 Nekem a következők vannak még, és mindet használom is, mert nagyon sokat edzek itthon, ami elsősorban funkcionális erősítés, pilates vagy dinamikus jóga : lábsúlyok, súlyzó (1,2,3 ,5 kg), kettle bell ( 8 és 20 kg) különféle erősségű szalagok és más rugalmas ellenállások, hullahopp-karika, jógatégla, haskerék, gyűrű kapaszkodáshoz.

 
Az Anyatest Projekt edzésprogramjaiban arra törekszünk, hogy ne az eszközökkel való bűvészkedésről szóljanak az edzések, és ne kelljen extra dolgokat beszerezni sok pénzért- alapvetően súlyzót ( ami helyettesíthető) és thereband- szalagokat használunk az alakformáló programokban, illetve vannak még gyakorlatok széken vagy falnál is, de ezek adottak otthon mindenkinek 🙂 A cél egy színes, kreatív, izgalmas, változatos edzésprogram, ami emellett egyszerű és praktikusan használható. Induló programjainkat itt találod: