Hogyan éljük túl a karácsonyi vacsorákat?

560 315 anyatest projekt

Hogyan éljük túl a karácsonyi vacsorákat?

BEJGLIKÓMA, HALÁSZLÉSOKK ÉS CUKORMÉRGEZÉS

Először is:

nekem nincs bajom azzal, ha valakinek úgy teljes a karácsony, hogy mérték nélkül megeszik bármit, ami csak feltűnik a képben. Rántott hal tartárral és tejszínhabbal, lefojtva tíz darab zselés szaloncukorral, meg még két vajkaramellással? -ha neked így teljes az ünnepelés, csak nyugodtan.
Szedjél a halászléból bátran háromszor -különösen ha végre nem neked kell passzírozni, meg dolgozni vele- ha éppen ahhoz van kedved.
Nem akarok álszenteskedni, én is ezt csináltam jópár évig, emlékszem a szenteste tízkor fenyőfa alatt heverészős kajakómára, miközben egyszerre olvasok három ajándékkönyvet, és azért még lapozásonként benyomok egy szaloncukrot.

De néhány éve stratégiát váltottam.

Talán a kor, talán valami bölcsesség hatására, nem tudom. Leginkább mégis amiatt, hogy a mindennapokban is egyre kiegyensúlyozottabban kezdtem enni, legyűrtem a még aktív, színpadi táncos koromból hozott étkezési zavarokat, és egyre fontosabb lett, hogy hogyan érzem magam evés után- a nagy bezabálás, folyamatos nagy trakta néhány óra múlva, de néhány nap után biztosan csak püffedt hasadt, álmosságot, energiátlan, fáradt tunyulást eredményez, nálam biztosan.
És azt utálom. Semmiféle jóleső, mámoros hedonizmus nincs már benne, eltűnik az evés gyönyöre, helyette lusta , ENERVÁLT LUFInak éreztem magam általában már december 27-re.

Ismerős?

Szóval ebből tökéletesen elegem lett, ráadásul a kisebbik gyerekem születése után, az Anyatest Projekt indulásával párhuzamosan szép lassan áttértem egy erősen LOWCARB étrendre, napi kábé háromszori étkezéssel-emiatt a VÉRCUKORszintem sokkal kiegyensúlyozottabb lett, és nem is kívánom már egyfolytában az édességeket, sőt.

Na, rövidre fogva, azóta én karácsonykor nem zabálok (már bocsánat a kifejezésért). Elegem lett abból, hogy utána minimum egy hónap, amíg újra embernek érzem magam. Megeszem az aktuális vacsorákat, ebédeket, nyugodt lelkiismerettel bármit, de közben ezekre figyelek -hadd adjam át ezt:

Három életmentő TIPP:

1.Próbálok nem nassolni.

Tudom, nehéz megállni, ha mindenhol ott van kiterítve a sok szaloncukor, meg felszeletelt gyümölcskenyér, kekszecske- csak lecsippentek egyet, ha arra járok, stb, stb….pont így lehet belőle napi ötven darabot észrevétlenül megenni. Na, ezt nem csinálom. És- FONTOS(!)- pont ezért, NEM IS HAGYOK ELÖL édességeket, észrevétlenül betömnénk a felét egy perc alatt a gyerekekkel, mintegy kutyafuttában, élvezet nélkül.
Szóval, ne nassolj és pakold el szem elől amit csak úgy észrevétlenül elcsipegetnél!
Amikor étkezés van, akkor egyél, amikor nem, akkor meg nem.

2.MINDIG eszek zöldségeket.

Minden étkezéshez- nagyjából ez az adag egyharmada, de sokszor fele a tányéromon. Ez általában saláta, vagy valamilyen párolt zöldségköret. Reggelihez retek, paprika, savanyúkáposzta- szezonális zöldségek leginkább.

3.Sok vizet iszom

(egyszerű csapvizet), ilyenkor is, és a mindenféle üdítőket kerülöm,ilyenkor is. Különösen a szénsavas mindenféléket nem javaslom.

PLUSZ EGY TIPP: a méregtelenítő csodaturmixom

A különleges méregtelenítő csodaturmixom ( bár a méregtelenítés, mint olyan, a tudomány mai állása és az evidence-based medicine szerint nem létező fogalom 🙂) -az emésztésnek biztosan jót tesz. Ezt iszom MINDEN főétkezés előtt ilyenkor, sőt, akár egy-egy reggeli vagy vacsora helyett is, ha éppen tele vagyok.
Szóval, jöjjön a SZUPERDZSÚZ RECEPT:

Hozzávalók:

1. Három-négy csészényi zöldség- bármi jöhet, különféle saláták, káposzták, répa, zellerszár. Nálam most egy darab cukkini és avokádó is került bele.
2. Egy kisebb tálka savanyú káposzta, esetleg levével együtt- ez az igazi csodafegyver az emésztésben.
3.Két kisebb vagy egy nagy banán.
4. Két evőkanál almaecet.

Ezeket belerakom a turmixgépbe, ráöntök annyi vizet hogy ellepje, és másfél- két percig turmixolom. Nagyobb adag, egy-két napig kitart, hűtőben tárolandó.
Egészen különleges, se nem édes, se nem vadul zöldséges íze van, én nagyon szeretem.

(Ezt szerintem érdemes elmenteni karácsonyra, hátha később nekiállsz a turmixnak.

Másik hasznos link: a januárban induló szülés utáni és formábahozó, alakformáló EDZÉSPROGRAMJAINK , az újévben mindenki fogadalmakat tesz majd a sportól, és ezeket a programokat nem fogod egy hét után abbahagyni:
https://www.anyatestprojekt.hu/edzesprogramok-2/ )