Hogyan lehet lefogyni a szülés után? – a 6 legfontosabb szempont

500 500 anyatest projekt

Lefogyni szülés után

Ez az a kérdés, amit emailben, cseten, baráti beszélgetésben, egyéni konzultáción a leggyakrabban feltesznek nekem (legutóbb épp tegnap veséztük ezt Dórával, aki Németországból követi a programokat, és a hazalátogatást praktikusan összekötötte egy személyes találkozással, innen is hajrá neked!) úgyhogy néhány alapdolgot kiemelek most nektek. Szülés után, a hardcore első pár hónapban, vagy később, mikor már egy-két éves rohangálós a gyerek.

Kezdjük egy jó hírrel:

1. A szoptatás ( a tej ‘előállítása’) a szervezet számára munka, ami gyerekenként a becsült adatok szerint kb 500 kalóriát vesz igénybe. a szervezet által a terhesség alatt felhalmozódott plusz zsír egyik élettani funkciója pont ez: kalóriát biztosítson a tejtermeléshez, és ezzel szép lassan eltűnjön

2. Lehet( ezt most vastagon aláhúztam, képzeljétek oda) torta , madártej, alkoholmentes sör és egyéb tejszaporítónak kikiáltott kaják nélkül is szoptatni, sőt, a szakmai anyagok hangsúlyozzák, hogy nyugodtan kerüld az “üres” kalóriákat. Jól tudjuk, mik ezek: cukros üdítők, csokika, éjszakai palacsintaevés a hűtő előtt állva, és a többi.. ( erről a blogon találsz linkeket kutatási eredményekhez, és a szoptatásportál ajánlásaihoz, ha a tudományos érvek megnyugtatóak neked)

3. A mozgás nem elég a fogyáshoz!!!!
Odatettem ezer felkiáltójelet, mert ezt gyakorlatilag az összes táplálkozási szakember az elsők között említi, és mégis, mindig felmerül.
Bocs.
Nem elég.
Muszáj változtatni a táplálkozási szokásaidon, ha változást akarsz, ez brutális, de így van. Változik az input, változik az output.
Az arányt általában 70/30 százalékban határozzák meg: 70 százalék a kaja jelentősége. Illetve van még egy jó kis mondás, gyúrós körökben, nem mintha kedvenc sportom lenne a testépítés, mert ez nagyon nem igaz, de a mondás jó, szóval:
Izmot a teremben építesz, lefogyni meg a konyhában fogsz!

4. Szuperfontos!!!!
Ha terhesség alatti cukorbetegséged/PCO-d/ pajzsmirigyproblémáid vannak, VAGY mindig is hízékony alkat voltál, aki ” a levegőtől is hízik”, akkor csináltass labort, csekkold a pajzsmirigyhormonokat, a cukortoleranciát, és minden ehhez tartozó egyéb értéket, ÉS erről konzultálj szakemberrel!

5. Szintén szuperfontos KÉRDÉS: biztos, hogy most tudsz időt/ energiát és figyelmet szánni arra, hogy lefogyj? Ehhez figyelem, erő stb kell, és lehet, hogy a gyerekkel járó életmód átmenetileg pont eléggé kimerít önmagában is.

+TIPP

Sokan mondják, hogy “alig eszem, de nem fogyok”, aztán kiderül, hogy az “alig eszem” napi hatszori bőséges kajálást takar, közte egy kis ez-az elcsipegetésével.
Tudatosítsd magadban a sokszor teljesen automatikus étkezési szokásaidat!
Anélkül, hogy bármin változtatnál, csak írd fel mondjuk 5 napig, hogy mikor, mit eszel és mit iszol. Ez egyrészt bármilyen további változtatásnak az alapja lehet, másrészt pedig sokszor önmagában is megváltoztatja, ahogy hozzáállsz az étkezéshez.

+TIPP 2:

Szerintem a gyors fogyásnál SOKKAL fontosabb a jól működő test helyreállítása! ( ami persze együtt jár a kilók fokozatos elvesztésével). Az általam kidolgozott edzésprogramokat itt találod ( 3 szinten indulnak, kéthavonként), a videósorozatokat is itt vannak.  KATTINTS

Célzott szülés utáni iedzésprogram, amiben minden van ami kell: Hurrá, szültem!– szülés után ezzel érdemes kezdeni.

anyatestprojekt.hu online otthoni torna szülés után