Andrássy Babett


ANDRÁSSY BABETT

Babett fiatal oktató, friss és alapos tudással. Sokféle jógairányt tanult, nálunk dinamikus jógát illetve nőijógát tanít. Mikor elkezdtünk együtt dolgozni, még csak egy egyéves babája volt, de  videóinkon már négyhónapos terhespocakkal látható, úgyhogy hamarosan első kézből is beszámol majd a tapasztalatairól, hogy milyen  jógaoktatónak lenni kétgyerekes anyaként.

BIO
Oktáv Továbbképző Központ – Sportoktató – testépítő szakirány (OKJ 528130101003301)
Mandala Jógastúdiók – Gerincjóga oktató, Hatha jóga oktató, Nőijóga oktató (RYT200)
Asram Jógaközpont – Dynamic Yoga workshop – „Hogy oktassunk dinamikus jógát kezdőknek?”
Hálás vagyok Juhász Saroltának, Németh Gergőnek, Pápa Gyöngyvérnek, Rózsavölgyi Andreának a tudásért és tapasztalatokért, valamint Kriston Andreának a hasznos és felszabadító tanfolyamaiért.

MINI INTERJÚ

  • Szülés után átalakul a test, egy időre mindenképpen-mi volt a legjobb élményed ezzel kapcsolatosan?

Számomra sok szenvedéssel járt a szülés utáni időszak. Több hét szmog és hideg miatti szobafogság az újszülött babámmal, lassú, elhúzódó regeneráció, folyamatos fáradtság, fogyás helyett hízás – csupa olyan helyzet, amelyek erősen próbára tettek, mivel korábban sosem tapasztaltam hasonlókat. A legjobb élményem így az volt, hogy tudtam segíteni magamon a jógából és egyéb módszerekből ismert regeneráló technikákkal és tudtam, hogy a tapasztalataimmal másokon is tudok majd segíteni.

  • Jelenleg mennyit mozogsz?

Ez változó. Napi 5-10-15 percet igyekszem mindig beszorítani a mindennapokba akkor is, ha éppen nem tartok órát. Az intenzitás viszont változó, van, amikor az erősebb gyakorlatok esnek jól és van, amikor csak egy megengedő átmozgatás.

  • Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?

Régebben mindent, vagy semmit alapon működtem, ezért magamból kiindulva: inkább mozogj kevesebbet, minthogy semennyit sem és légy büszke minden percre, amit rá tudsz szánni. Nekem az első alvásidő alatti mozgás jött be a legjobban. Ha későbbre halasztottam, általában elsodort a többi véget nem érő teendő. Most, hogy már csak egyszer alszik a kislányom, nincs sok választásom, mikor mozgok, mivel estére általában kidőlök. 🙂

  • Mi a kedvenc motivációs idézeted?

Jógás körökben szinte már elcsépeltnek számít Pattabhi Jois alábbi mondata, de a kritikus időszakokban ebből merítettem a legtöbb erőt: “Gyakorolj, a többi jön magától.”

  • Mi jut eszedbe a szóról, hogy Nőijóga és Dinamikus Jóga?

Mindkét ágazat a hatha jóga eszköztárát használja más-más minőséget kiemelve. A flow az aktivitás, a fokozatosan felépülő áramlás, ahol egyik mozdulat segíti a másikat. A női jóga minősége számomra inkább a megállapodás, stabilitás, megengedés, megérkezés. A női jógában tapasztaltam először, hogy néha a legegyszerűbb mozdulatok és statikusság hozzák a legnagyobb változást.