5 fontos félreértés a szétnyílt hasizommal kapcsolatosan

400 550 anyatest projekt

Amikor az első gyerekem születése után elkezdett érdekelni a szétnyílt hasizom témája (mert nekem is az volt) TELJESEN más információkkal találkoztam, mint amiket most, szakemberként, naprakészen, kutatásokkal igazolva tudok róla. (A végzettségem: Certified Postnatal Fitness Specialist PFA). A tudásunk egyre bővül ezen a területen, akarod tudni a legfontosabbakat?

  1. A tested tudja mit csinál.

    – Igen, a szétnyílt hasizom nem HIBA. Teljesen logikus, funkcionális oka van: a hasfalunkon elöl nincsenek csontok, csak izom és tágulékony kötőszövet- mert a testünk okos! Csak így tud helyet biztosítani a növekvő méhnek és a babának. A gond akkor van, ha nem jól regenerálódik.

  2. Nem az a legfontosabb, hogy „összezárd” a rést.

    – Nem bizony! Nem az a cél, hogy „nulla ujjnyi” legyen a távolság az egyenes hasizom két oldala között. Tökéletesen erős, jól működő, lapos hasú, szuperatletikus lehetsz egy kis réssel is.

  3. A légzés az egyik legfontosabb a regeneráció során

    – a terhesség vége felé sokszor egyáltalán nem használjuk már a teljes tüdőkapacitásunkat- fontos, hogy végre ismét vegyünk teli tüdővel, megfelelő rekeszizom használattal levegőt. Lélegezz!

  4. A légzés azért is fontos, mert a regenerációs edzések során egyáltalán nem mindegy , mikor szívod be és fújod ki a levegőt

    – a hasfal fontos szerepet játszik a légzésben, a megerősítéséhez erre is figyelnünk kell. Az általam használt módszer erre nagyon nagy hangsúlyt fektet!

  5. Az inkontinencia és a szétnyílt hasizom gyakran kéz a kézben járnak.

    – Igen. Sajnos! Lehet, hogy a hasfalad megerősítése és a tartásod helyreállítása fog segíteni az inkontinencián – a törzs izmai csak EGYÜTT, közösen tudnak megfelelően működni.

    +1 Nincs EGY gyakorlat, ami univerzálisan jó mindenkinek, az egész testet kell kicsit „újraprogramoznunk”, hogy megint lapos, erős hasfalad legyen. A tested minden része összekapcsolódik minden mással!

    ++1 Regeneráció= a megfelelő gyakorlatok és PIHENÉS. Nem attól fogsz minél előbb rendbe jönni, ha halálra tornázod magad! Egyél jól, próbálj sokat aludni, a tested meghálálja!